Дніпропетровщина бібліотечна


 

Формуємо інформацій культуру читачів  

Кращенко Л., заступник директора по роботі з дітьми Широківської районної ЦБС

 

Розвиток потенціалу людини, навичок і вмінь у століття інформації, формування інформаційної культури особистості потрібно починати з дитинства. Ось чому наша дитяча бібліотека основною метою ставить навчити юних читачів орієнтуватися у розмаїтті книжок, вміти самостійно вибирати потрібну книгу, виробляти навички роботи з книгою.

Працівники дитячої бібліотеки накопичили певний досвід в цьому. Найбільш ефективними формами роботи, пов’язаної з інформаційним пошуком, є бесіди про культуру читання як групові, так й індивідуальні, бібліотечні уроки, дня бібліографії.

 Наша бібліотека постійно проводить з дітьми різних вікових категорій бібліотечні уроки: «Перші кроки до бібліотеки», «Пориньмо в світ дитячих газет і журналів», «Шлях до сучасної книжки», «Довідкова література», «Парад українських словників», «Довідковий апарат дитячої бібліотеки» тощо.

Цікавим був день бібліографії «Бібліографічний лабіринт», під час якого діти демонстрували вміння самостійно знайти книгу по каталогу, знайти потрібну інформацію в енциклопедіях та довідниках, а також познайомитися з новими довідковими виданнями.

Під час екскурсій до бібліотеки працівники завжди знайомлять дітей з довідково-інформаційним апаратом дитячої бібліотеки, розповідають про інформаційний потенціал бібліотеки.

Велику увагу приділяють наданню групових та індивідуальних консультацій біля книжкових виставок, каталогів, картотек, під час яких розповідають дітям про те, як побудований алфавітний каталог, за якою схемою розміщені картотеки зі списком у систематичному каталозі й систематичній картотеці статей, як розставлені книги на полицях.

Значну роботу проводить бібліотека по виробленню в читачів навичок роботи з книгою. З цією метою оформлено тематичну папку-досьє «Мистецтво бути читачем», в якій зібрані методичні поради, як вибрати книгу для читання, як працювати з книгою, як скласти тези, конспекти, план прочитаного, як робити виписки з тексту. Є тут і корисні поради щодо написання рефератів, анотацій, резюме.

В індивідуальній роботі з читачами широко використовується друкована продукція, підготовлена працівниками бібліотеки. Це пам’ятки читача «Як стати читачем нашої бібліотеки», «Кодекс читача Широківської дитячої бібліотеки», «Подружись із книгою», «Приходь у нашу бібліотеку за знаннями»; серія бібліографічних закладок «Зверніть увагу на книгу» та інші. Бібліотекою також розроблено порадник для розумника «Учись вчитися».

Так, використовуючи всі форми і методи, працівники дитячої бібліотеки формують інформаційну культуру учнів.

 

Вісник. – 2010. – 25 грудня