Футуристична електровантажівка Віталія Бризгалова

Титульне фото: Футуристична електровантажівка  Віталія БризгаловаВинахідник із Кривого Рогу Віталій Бризгалов зібрав першу в Україні електровантажівку. Причому це не проєкт і не макет, а вже цілком справжня машина, яку винахідник пропонує запустити в масове виробництво. Наш земляк, винахідник Віталій Бризгалов, презентував свою розробку на Форумі інноваційних виробництв в індустріальному парку Білої Церкви.
«В рух машину приводитиме наш власний електродвигун, який ми розробили та виготовили. Передній або повний привід, від 30 до 80 кВт», – зазначив Віталій.
Двигун суттєво відрізняється від тих, які зазвичай встановлюють в електричних автівках. Розробник наголосив: «Наш мотор – це модернізований вентильний реактивний мотор. Модернізація повністю позбавила мотор відомих недоліків: пульсації моменту та складного інвертора. Наразі це, мабуть, найнадійніший тип мотора. Він не містить магнітів, «білячої» клітки і має повністю пасивний ротор. Що дає суттєві переваги в надійності і в русі. А вдвічі менше міді суттєво знижує вартість мотора». Він додав, що особливістю двигуна також є вільний холостий хід, хороший накат і динамічне управління рекуперацією з контрольованою інтенсивністю гальмування (майже до відмови від механічних гальм). Крім того, Віталій розповів, що при створенні електромобілю використовували максимальну кількість деталей власного та вітчизняного виробництва.

Титульне фото: Футуристична електровантажівка  Віталія БризгаловаЗа його словами, вантажний відсік може бути як із відкритим кузовом, так і з встановленим спецобладнанням для прибирання вулиць, маніпулятором, вишкою для ремонту тощо. Машина обладнана літієвим акумулятором LiFePO4. Як зазначили розробники, 40кВт/г ємності вистачить на 200 км ходу. При цьому потужність акумулятора можна збільшувати чи зменшувати (залежно від вимог замовника) за рахунок модульної конструкції. Винахідник назвав своє дітище комерційним електромобілем CoolOn. В основі електричної вантажівки лежить модульна платформа, яка дозволить встановлювати різні види кузовів і змінювати колісну базу. «Кулон може легко стати кемпером, будинком на колесах, майстернею або гаражем для електросамокатів. Автомобіль, що окупається, для всіх. Робимо можливість робити будь-які добудови...», – заявив талановитий криворожанин.
Хоча перша в Україні електровантажівка і вийшла на ходові випробування, її доопрацювання займе якийсь час. Віталій хоче гарантувати функціонування та безпеку авто на найвищому рівні.
Творець машини мріє про мінімальний щорічний випуск двох тисяч таких машин і максимальний – 20 тисяч екземплярів. На його думку, це за 10 років покриє дефіцит українського ринку у таких машинах. За його розрахунками, наша країна потребує приблизно 200 тисяч нових вантажівок. Цей дефіцит можна заповнити екологічними електрокарами.
Планується, що автомобіль буде екологічно безпечним і містким. За словами розробника, новий транспорт можна буде купити дешевше за «газельку
 

Тетяна Мищенко, завідувачка патентно-технічного відділу ДОУНБ

26.07.2023