Богуслаев В.А., Фирсов А.В. Борис Григорьевич Луцкий (Луцкой) – гений моторостроения

Титульне фото Богуслаев  В.А., Фирсов А.В. Борис Григорьевич Луцкий (Луцкой) – гений моторостроения

Богуслаев В.А., Фирсов А.В. Борис Григорьевич Луцкий (Луцкой) – гений моторостроения. – Запорожье: Издательство АО «Мотор СИЧ», 2017. – 108 с., ил.


Ця книга є першим викладенням біографії видатного інженера, конструктора та винахідника Бориса Григоровича Луцького, написана на основі великої кількості літературних джерел і архівних матеріалів.

Його життя склалося таким чином, що фактично весь час він провів у Німеччині, але ніколи не забував про свою Батьківщину і всі свої винаходи, перш за все, пропонував для використання на рідній землі. Він був відзначений імператорським званням спадкового почесного громадянина Російської імперії, а також отримав дворянський титул. При цьому, прізвище його було змінено на Луцкой.

Він був творцем оригінальних стаціонарних газових, гасових і бензинових двигунів внутрішнього згоряння, двигунів для автомобілів, трициклів, надводних суден, підводних човнів і літаків, дирижаблів, моторних човнів. Діапазон конструкторських розробок Бориса Григоровича, зроблених ним переважно на території Німеччини, не знає собі рівних.

Він народився у Бердянську, навчався в однокласному училищі Андріївки та у Костянтинівському реальному училищі в Севастополі. Освіту продовжив у Королівській Баварській технічній Вищій школі міста Мюнхена (зараз Мюнхенський технічний університет) на механіко-технічному відділенні. Добре знав німецьку мову (у Бердянську на той час проживало 50 тисяч німецьких колоністів, з якими він багато спілкувався, тому вимову мав досконалу).

Наприкінці ХIХ і в першій половині ХХ століття був одним із найвідоміших винахідників і конструкторів Європи, вчителем і наставником Ігоря Сікорського, Бориса Воробйова, Василя Кіреєва. Його правомірно можна назвати одним із основоположників авіабудівництва.

Ім'я його на довгі роки було незаслужено забуте, а після більшовицького перевороту 1917 року його вважали "втікачем емігрантом" і "класовим ворогом". Те ж саме трапилось і в Німеччині з приходом до влади нацистського режиму. Не могли нацистські історики допустити, щоб всі дізналися, що одним із головних творців багатьох двигунів для автомобілів і літаків, підводних і надводних суден Німеччини, а також одним із творців улюбленої марки автомобіля Гітлера – "Мерседес", був російський підданий, уродженець України, та ще й з єврейським корінням. Навіть в архівах компанії "Даймлер-Бенц", де він працював майже 15 років і був одним з її директорів, багато документів, в яких згадувалося його ім'я, були або знищені, або перебували під грифом «секретно».

На жаль, Луцький не залишив по собі ні архівів, ані нащадків, ані мемуарів.

Видання приурочене до 150-річчя від дня народження Бориса Григоровича.

Унікальні архівні документи, простота та цікаве викладення, охоплення усіх періодів життя, подробиці особистого життя роблять цю книгу універсальною й адресованою найширшому загалу читачів.

До фондів бібліотеки видання потрапило у подарунок від дирекції підприємства АО «Мотор СІЧ».


14.03.2017