Michael Jackson. Gravity of loneliness
Світ, в якому ми живемо, є танець творця. Танцюристи приходять і йдуть у мить ока, але танець продовжує жити. Я продовжую танцювати… MJ Невеличке містечко Гері округу Лейк, американський штат Індіана. Саме тут в переодстанній день серпня 1958 народився хлопчик, якому судилося стати коронованим сценою найвидатним музикантом і філантропом. В родині його, де генетично з покоління до покоління полюбляли музику, було ще три сестри та п'ятеро братів. Батько Джозеф, кранівник на сталеливарному заводі, у вільний час грав на електрогітарі та виступав з групою Falcons, мати Кетрін – письменниця, теж деякий час співала у Falcons. Мешкали в маленькому скромному будиночку, як розміщувалися всі – незрозуміло. Вулиця Джексонів майже не виховувала, бо поруч було чимало асоціальних родин, тому дисципліна цілковито домашня. Чи розумів Майкл, що народився в бідній родині – навряд, але, коли піднявся на музичний Олімп, завжди неодмінно допомагав нужденним. Танцювати маленьке Диво почало щойно йому виповнився рік під акомпанімент звуків старенької пральної машини. Почуття ритму мав дивовижне. Більш за все полюбляв солодощі та розіграші. Улюблене місце – карамельна крамничка, де згодом продавав цукерки одноліткам, кошти ж витрачав на вініл. Років з п'яти слухав Джеймса Брауна, Вілсона Пікетта, Левая Стапса. Смак до справжньої досконалості змалечку був таким же природнім як артистизм та почуття ритму. У початковій школі Гарнетта Майкл на зустрічі для батьків виконував арію з м'юзиклу Роберта Вайза «Звуки музики». Соло було незабутнім. Ноти відчував, немов все його їство являло музичний стан. Робота батька на заводі була не з легких, тому Джозеф, звичайно, хотів, щоб нащадки цього уникли. На початку 1960-х він почав формувати зі старших синів музичний гурт. Так, він був деспотичним і жорстким і досягав дисципліни фізичними покараннями, в тому числі, але єдине чого прагнув – кращої долі для дітей. Джозеф безпомилково розумів, що доросле життя довше за дитинство та до нього потрібно готуватися. Згодом він перевіз родину з Гері, де діти точно не змогли б зробити кар'єри в музиці та побачити інше життя. Майкл боявся батька, не сприймав за рідну людину, називав по імені, бо чимало потерпав від його невиправданної жорстокості. Спорідненою душею була матуся, яку він вважав ідеалом досконалості, яка завжди підтримувала в усьому. Він дуже походив на неї довірливістю та м'якістю, і це турбувало Кетрін, бо вона зовсім не хотіла бачити сина таким вразливим. Вже у п'ять рочків брати охоче прийняли Майкла до свого гурту. Улюблений на той час музичний стиль – фолк і кантрі. У вісім Майкл став одним із двох солістів The Jackson Brothers, яка пізніше була перейменована в The Jackson 5. Коли маленький артист з'являвся на сцені, зал неодмінно вставав. Його голос та рухи підкорювали з першого погляду, тримали та заворожували, немов чарівна магія. Глядачі, як один, підіймуться в залах із запальничками в долонях і в день, коли зупиниться його серце та артисти по всьому світові сповіщатимуть на своїх виступах трагічну звістку. Успіху він прагнув завжди, наполегливо та всерйоз бажав досягти досконалості. Репетиції, виступи, декілька годин на сон, перемога на важливому конкурсі в Roosevelt High School. Виступи в Чікаго та інших містах, уроки в антракті. Разом із братами він дорослішав, лишаючись юним. Колектив не мав гідної апаратури, але співав душею, що набагато більше та без чого точно не варто виходити на сцену. Саме в Чікаго в 1968 вони познайомляться з першим продюсером групи, відомим вокалістом Боббі Тейлором. Майже з перших хвилин той зрозуміє, що Майкл талантом більший за нього та має задатки великого виконавця. Коли Боббі вперше почув The Jackson 5, голос Майкла та побачив його рухи, попросив Джозефа не забирати малого додому, а лишити в Чікаго днів на десять. Йому вкрай хотілося поспілкуватися з неперевершеним солістом, поглянути ближче на це Диво. Його перші безпосередні враження – сонячна щирість Джексона та розуміння, що музика є справжнім життям цього маленького трудоголіка. «Я зрозумів, що переді мною дорослий, просто він виглядає, як дитина та сказав йому: «Так, в тебе талант, але потрібно працювати та працювати. Тому не думай, що це зізнання зробить тебе зіркою». Справедливості ради слід зазначити, що Майк саме так і думав все життя, хоча, як цілковито доречно зауважить піаніст Роні Ранцефер, який починав з групою братів Джексонів: «Граней, які потрібно було шлифувати, в Майкла, з самих перших кроків на сцені, було небагато». Простори жанрового вдосконалення колективу розширювалися глибшими елементами фанка. Знаковим став виступ колективу на сцені Нью-йоркського Apollo Theater – найвідомішого концертного майданчика тих часів, де виконавці записували альбоми в стилі R&B. Всі, хто виступали тут, ставали зірками, проходячи своєрідні кастинги прийняття найвимогливішої публіки. Афіша з назвою нікому невідомої групи – вже величезний успіх. Далі більше. Колектив без єдиного хіта викликав шалений захват, виступ став справжнім вибухом, назву групи скандували. Вражала й самодостатність, бо The Jackson 5 мала власних басиста, гитариста, клавішника, ударника. Джексони виграли конкурс молодих талантів Apollo Theater і отримали право виступу на розігріві в Джеймса Брауна, де Майкл заспівав його пісню I got you, став навшпиньки і почав танцювати. Він був схожий на маленького лялькового Джеймса Брауна, був здатен блискавично імітувати Фреда Астера або Джеймса Кегні, додаючи власний шарм і чарівний артистизм Доля першого контракту за неймовірної наполегливості Боббі Тейлора була вирішена. Незважаючи на талант колективу, саунд-продюсер Беррі Горді – засновник лейбла Motown Records, уже мав для розкрутки Стіві Вандера і разом з цим – проблеми з соціальними службами за роботу з неповнолітніми. Боббі привіз Майкла до Детройту і повідомив Беррі, що скоро той стане справжньою сенсацією: «Солісту всього вісім, а він танцює краще за Джеккі Вілсона та Джеймса Брауна. Якщо ти закриєш очі та послухаєш його, зрозумієш – після навчання це буде найкращий співак, якого ти чув». Беррі дослухався та запросив колектив на вечірку з нагоди дня народження Даяни Рос, де відомі виконавці виконували відомі хіти. Боббі щиро та наполегливо першим зробив все можливе, щоб про The Jackson 5 почули як про справжніх зірок. Присутні ж на виступах коллективу знаменитості зазначали, що вже тоді, у свої неповні десять, Майкл був справжнім великим артистом. Всі були в захваті та потрясінні від того, як такий маленький виконавець здатен бути таким обдарованим. Коли б не починала грати музика, він завжди був готовий виступати, готовий вдячно розчинитися в своєму новому дивному житті. На Motown-студії завжди були присутні артисти, цей простір був схожим на музичний Діснейленд. Всі великі та знамениті до новачков завжди проникалися симпатією. Коли працюєш з кращими з найкращих, і вони вчать тебе рухатися, танцювати, співати, наймають професійних педагогів, які вчать тебе навіть розмовляти, коли ти працюєш в такій атмосфері з юного віку, стаєш справжнім професіоналом. Майкл був не просто народжений великим талантом, він змалечку виховувався талантами. У спогадах очевидців часто читаємо та чуємо: «Іншого такого не було». Провідні музиканти й досі сперечаються, в кого саме навчався Майкл. Він не заперечував всіх і був вдячним учнем, але настільки досконало самодостатнім, що всі видатні педагоги шлифували лише ті грані діамантового таланту, з якими він був народжений. Отже колектив Джексонів був цікавий різновіковим аудиторіям, вони працювали по двадцять годин на добу, але лишалися дітлахами, які не розуміли, яких саме вершин досягли. Побачити Голлівуд та виступити з Даяною Рос для них вже було великою радістю. «Не співайте їм дифірамби, бо вони не повинні знати наскільки публіка від них у захваті», – не припиняв повторювати Беррі Горді. Багаторічний друг Майкла Тед Девід згадував, що приїзд до Лос Анджелесу перевернув життя Джексона, бо там він міг купувати стільки солодощів, скільки хотів, бо ніхто не казав йому – ні. Це було справжнісеньким щастям для маленького-великого артиста. Ще один знаковий концерт відбувся на початку 1970-х за участі групи The Four Topsна, де з'явилась і The Jackson 5. Успіх був шаленим, підлітки переспівали відомих виконавців. Вони хотіли бути кращими за всіх і їм це вдавалось. Отже нова сторінка, новий шанс – Беррі Горді пообіцяв подарувати Майклу інше звучання. Боббі Тейлор вважав, що виключно заради того, щоб зробити комерційний продукт, бо це вже був не соул, який так полюбляли в родині Джексонів. Він мав рацію, але комерцію в шоу-бізі ніхто не відміняв, інша справа, наскількі природньо це співіснувало з самими виконавцями, що додавало, а що – навпаки. «В нас немає пісень, які почують та забудуть, вони лишаться навіки їх будуть ставити на класичних радіостанціях для симфонічних оркестрів», – зазначав пізніше Майкл. Було зрозуміло, що репертуар Джексонів не просто дитячий рок, як багато хто вважав в моменті, – це була справжня музика, рівень якої незабаром доведуть мільйони проданих записів. Горді не подобався матеріал, який пропонував групі Тейлор, в думках вони не зійшлися, і Беррі взяв керівництво The Jackson 5 на себе, створивши спеціальний підрозділ Corporatin на Motown для створення якісного молодіжного матеріалу. Почался робота, Corporatin зробила неймовірне, результат – п'ять золотих дисків підряд. Мрії здійснюються. The Jackson 5 ставали справжніми недосяжними зірками чорного R&B. Перший сольний альбом «Got to Be There» (1972) Джексон випустив у тринадцять. Титульний трек з другого альбому Ben (1972) отримав Золотий глобус. На сцені він перетворювався на іншу людину, справжнього співавтора пісень, такого ж неперевершеного як виконавець. За крок з неї в ту ж мить ставав маленьким хлопчиною – сором'язливим і м'яким. Немов два різні характери. Гойдалки між абсолютною свободою та межами. Маленький артист часто співав відомі хіти, як то кажуть з досвідом, наприклад топовий сінгл Smokie I'll Meet You at Midnight. В пісні йшлося про історію віком за двадцять, про те, що людина любить близьких, але вони не цінують цього. Багато, хто вважав, що I'll Meet You at Midnight пісня авторства самого Майкла Джексона, а йому тоді щойно виповнилося одинадцять. Звідки він міг знати справжній смисл цих рядків? Він співав так, немов дійсно сам це написав. Особливий дар інтерпретації, слухачі вірили йому з перших нот. Це було більше за артистизм та майстерність перевтілення, зазначали і про джерельний голос так само високий, як мав Стіві Вандер. Завдяки цій ангельській виразності в усьому Майкл немов привласнював чужі пісні, підкорюючи публіку набагато більше за справжніх авторів.Здавалося, що душа Майкла належить дорослій людині, складалося стовідсоткове враження, що він пережив все, про що співав. Парадокси життя, на яких акцентували близькі, коли Джексон був дитиною йому довелося бути дорослим, а коли виріс – вирішив стати дитиною. «Коли я виходжу на сцену стаю іншим. Так відбувається з багатьма артистами, з гумористами те ж саме. Всі вважають, що вони кумедні двадцять чотири години на добу. Ми всі такі сором'язливі в житті. Я не можу співати та танцювати перед кимось одним. Якщо це 30 тисячний зал, тоді мені легко та просто. Не знаю чому так». Боббі Тейлор вважав, що такому перетворенню сприяли саме глядачі, й на сцені Майкл насправді був королем: «Бог посадив цього хлопчика на коліна та сказав – ти будеш правити світом музики, він твій». Але було цілковито зрозуміло, що робив це Майкл не заради грошей або слави, бо так бажало саме його серце. Дитинство закінувалось. Ні, він не жалкував про те, що було, йшлося саме про розуміння іншого періоду, в який поринав. Етап піку енергії та сформованих амбіцій. Майкл притягував до себе всі очі навіть коли був у групі, подобався всім і усюди, бо таким народився. У чотирнадцять Джексон запише Ben Доні Блeка та Bолтера Шарфа, де йдеться про хворого засмученого хлопчину, до якого приходить щур, і вони починають дружити. Унікальне виконання знову, стільки позавікових почуттів… Майклу завжди був важливий смисл пісні, якій відгукувався в його душі, був спроможним розбудити та вивільнити для рухів його тіло. Отже ще одне чарівництво, сльози на його очах, коли йшлося про те, що щур та хлопчина відтепер разом, їх двоє. «Цю пісню я записав дуже давно, а вона й досі популярна та добре продається мені здається вона те, що називають спадщиною». Бажання, щоб його щиро любили та приймали таким як він є, червоною смужкою пройде крізь все життя «місячного хлопчика». На жаль, прірва між істиною та міфом тієї любові зруйнує його життя. Залежність гурту від продюсера та матеріалу – ставала щильнішою, Джозеф Джексон був невдоволений тим, як рухаються справи. 1974 на Motown студії стали провальними. Вирішено змінити локацію на CBS Records, але керівництво її вважало, що час слави The Jackson 5 в минулому. Ронні Лексембергу, який взявся опікуватися коллективом довелося не один день переконувати, в підсумку контракт на $1 млн. CBS дозволило співпрацю, але Беррі лишив собі право на назву колективу, і тепер вона звучатиме The Jacksons. До того ж компанія білих виконавців студії розгорнула цілий спротив, бо вважала R&B чорним жанром, а поп-музику – білим, тому записів нового колективу на станції «білій», на їхню думку, категорично бути не могло. Але Джексони зробили це, і 12 пісень стали хітами, а потім продовжили зі студіею Кеннета Гембла і Леона Хаффа «Philadelphia International Records». Кеннет і Леон, згодом з сумом зазначать, що Джексону було на роду написано бути генієм, але написані ними для нього пісні не лише принесли славу, а й водночас зробили життя Майкла нестерпним. Найвідоміший сінгл того часу авторства Біллі Пола Me and Mrs. Jones у виконанні Майкла – став черговим музичним шедевром. Він завжди знав, яким хотів чути свій вокал, змалечку сидів поруч, коли звукорежисери зводили записи. Перша спільна платівка колективу зі студією Philadelphia International Records стала золотою, але на 50 місцях хіт-парадів. Другий альбом – провал. Джексон все більше замислювався над тим, щоб бути головним і працювати зі своїм матеріалом, він прагнув більшого та розумів, що спів у групі обмежує його можливості. Він відкладав свій вихід, бо розумів, як нелегко буде братам, але врешті-решт наважився. Світогляд батька Джозефа руйнувався, бо The Jackson 5 була віддзеркаленням його омріянного уявлення про щасливу сім'ю, її існування, на його думку, мало бути важливішим за інтереси кожного. Для подальшої співпраці Джексон обирає американського композитора, аранжувальника та музичного продюсера, багаторазового лауреата премій Grammy в 70 номінаціях Куїнсі Джонса. Від особистості його він був у справжньому захваті, бо той записував найперших – Френка Синатру, Еллу Фіцджеральд, Діну Вашингтон. Як свідчить легенда, Майкл звернувся до нього з питанням, в кого той порадить записати новий альбом, Куїнсі відповів, що сам би важав за щастя з ним попрацювати. Усе склалося. Джонсон виконував для Майкла роль не лише продюсера, а справжнього батька, яким не зміг стати Джозеф, щирість проявів і взаємин споріднювала їх міцно та довірливо. Демо-записи пісень, які приносив йому Майкл, вже були готові до випуску в продаж, Куїнсі це розумів і захоплювався талантом Джексона, в них склалися чудові стосунки. On the wall – один з найкращих альбомів в історії музики, неповторна якість аранжировок і звучання, Куїнджі додав духові, перкусії та барабанні ритми, під які Майкл зміг танцювати. Це був момент істини, справжній альбом хітів. У цих пісень просто не було шансів лишитися непоміченими.Здавалося б, краще вже нікуди, але Майкл завжди був невдоволений результами, прагнув неможливого. Джексон немов вивільнився, пружина, яку стільки років стримували, розпрямилася. Джерело натхнення було невичерпним, здавалося після цього успіху його вже нічого не зупинить. Все неможливе ставало можливим. Далі був Thriller (1982) – найбільш продаваний в історії американської музики, який приніс вісім Grammy, потім Bad (1987) перший альбом, що випустив п'ять сінглів номер один в американському чарті Billboard Hot 100, потім Dangerous (1991) і HIStory (1995). Цікаво, що Джексон сперечався з Куїнджі щодо кількості продажів Thriller, мріяв стомільйонними цифрами, але навіть не міг передбачити мільон продажів на тиждень. Він буквально врятував мережу Tower Records від розорення. Загальний наклад перевищив 100 мільйонів копій. Цей недосяжно великий стандарт не перевершено й досі. Здавалось, джерело натхнення невичерпне, він досяг того, що під силу лише великим, прагнув бути кращим і став. Поруч були вірні прихильники, щастям яких заряджався. У 1979-му на 25 річчя Motown Records публіка вперше побачила його «місячну» ходу. Майкл вважав, що це був його найкращий концерт, очевидці та історики музики згодні. Щастя бачити народження по-справжньому першої зірки охоплювало всіх. Джексон ніколи не був самозаспокоєнним, його не полишало питання, що роблять його улюбленці для того, щоб бути популярними. Йшлося, на хвилиночку, про Фреда Астера, Джеккі Вілсона, Джеймса Брауна. Він приглядався, просівав їхній досвід крізь власний і лишав свій золотий пісок. Він був справжнім режисером свого шляху. Розум і інтуїція завжди допомагали йому зробити в музиці вірний вибір, саме тому успіх ставав таким довготривалим. Він вважав, що чималим талантом артиста справити велике враження, не менш значно, ніж мистецтво. Розуміння іконоборчого історичного значення – теж історія про MJ. Що перше ви уявляєте, коли промовляєте його ім'я, крім «місячної» ходи? Так, улюблений ним з дитинства капелюх з крисами та рукавичку у валізі, що стають сценічними маркерами генія. Переймається Джексон і зовнішнім виглядом, дається взнаки давня хвороба шкіри, до того ж, для хлопчини з чорного кварталу завжди важливе бажання подобатися білим, а тому виглядати якомога краще. Перша пластична операція в 1978. Згодом, коментуючи постійний троллінг і звинувачення з цього, він відповість: «Пластичну хірургію створили не для Майкла Джексона, до неї звертаються багато років, чому ж мені дістається більше за всіх?». 1984-й, зйомки реклами Pepsi, режисер або продюсер вимагає додатковий дубль, горить та сяє піротехніка, Майкл спускається сходами, раптом зверху палаючи іскри, які потрапляють на його залаковану зачіску, миттєве загоряння голови, тяжка операція з пересадки шкіри. Потім ще, ще і ще… Медичному центру в Каліфорнії, який лікував його опіки, Майкл Джексон пожертвує $1,5 млн. На знак подяки Медичний центр Бротмана назве опікове відділення «Опіковим центром Майкла Джексона». Непомірна оплата за трагічну залежність від знеболювальних і початок незворотного вбивчого шляху…Відкритий, доброзичливий, беззахисно-дитячий. Володар чотирьох нагород Black Gold Awards, найкращий з людей за версією друзів, має улюблене бешкетування – кидатися желатиновими цукерками. Він живе у маєтку Neverland за 200 км від Лос-Анджелеса, ранчо перетворено на парк розваг із контактним зоопарком, американськими гірками, залізницею, ігровими автомобілями, колесом огляду та каруселлю. Назву маєток отримав від назви вигаданого місця, де живе улюблений казковий персонаж Майкла – Пітер Пен. Мешканці контактного зоопарку – лами Лола та Луї, ручний пітон, шимпанзе Бабблз і подаровний Елізабет Тейлор слон Циган. Майкл більш за все любив дітей і тварин. Площа ранчо майже вп'ятеро перевищує площу князівства Монако. За даними журналу Forbes, у 2022 році маєток купив мільярдер Рон Беркл за $22 млн. Уперше титулом Тhe king of pop за кар'єрні досягнення Майкла нагородила Елізабет Тейлор в 1989 на церемонії Soul Train Music Award. Три роки потому під час турне західним узбережжям Африки на Березі Слонової Кістки мешканці вирішили присудити Майклу титул короля Сані. Вождь племені дав йому ім'я Майкл Джексон Амаламан Анох. Було підписано документи, які підтверджували офіційне визнання королівського титулу Джексона. Безліч друзів серед акторів і зірок шоу-бізу – Корі Фельдман, Джейн Фонда, Маколей Калкін та Міла Куніс, Мадонна, Едді Ван Хален, Пол Маккартні, Квінсі Джонс, Урі Геллер, Уітні Хьюстон. У 1990-му продюсером американської кінопремії виступив Девід Гест. Джексона нагороджено премією «Найкращий музикат десятиріччя». Він став одним із найбагатших артистів світу. Його статки оцінювалися в сотні мільйонів доларів. Він власник прав багатьох відомих музичних творів. Здавалося б, вже краще не буває, але геній – це споконвічно заздрість і закомплексоване бажання самоствердження нікчемності. Асексуальність, довірливість, бажання допомагати та щира любов до дітей – зіграли з Майклом фатальну справу. Зовсім скоро він це зрозуміє. У 1993-му – перший юридичний розгляд і обвинувачення від людей, яких він сам впустив до свого життя, був з ними щирим і щедрим. Це був справжній шок, бо ніхто ніколи не думав про сексуальну приналежність Джексона. Співак розгублений і ображений: «Ось і роби людям після цього добро…». «Вони багато років з'ясовували який ти і врешті-решт повісили на тебе ярлик, – парирував Тед Девід. – Але ж все це суцільна брехня…». Джексон буквально вбитий 93-ма пунктами звинувачень. Прокурор Снедан, який завдяки зірці двічі брудно позначить історію свого життя, вчепився в справу, немов бультер'єр. Причини такого вибору мишені незрозумілі й досі. Єдине, що було зрозуміло, хтось намагався отримати чималу фінансову вигоду з ситуації. Проти Майкла виступає улюблена сестра Ла Тойя, вмотивована безпринципним бойфрендом, а пізніше – чоловіком Джеком Гордоном. Напевно, тоді вперше в житті Майкл відчув, що таке ненависть. Невластиве йому почуття. Є речі, які неможливо робити нізащо, тим більше, коли мова йде про рідних і близьких. Це був, немов удар під дих, низький і жорстокий. Всі інші члени родини підтримали та стали на його захист. Ганебний обшук Neverland за участі десятків поліціянтів, процедура з роздяганням догола та фотозйомка – все це, за зізнанням Джексона, було найбільшим приниженням, крізь яке довелося пройти та відчути. Він просто не міг повірити, що закон дає право на такі дії. Прямий ефір, де Майкл звертається з проханням зупинити цей шабаш і дочекатися слів правди. Він не збирався нічого сплачувати: «Я хотів боротися за правду, але адвокати вмовили мене підписати цю фінансову угоду». Інакше, казали, потрібно преривати гастролі, сплачувати величезні збитки. Друзі попереджали, відкуплятися не можна, бо вирішать, що він винен, але Джексон так втомився, що йому було байдуже. Згодом він про цю фатальність пожалкує, та його буде бісити, що ця угода дала привід громадськості повірити в те, чого не було. Але тоді він просто хотів припинити страждання та психологічний тиск і моральний біль, які доєднувались до болю фізичного. Невдовзі два шлюби, троє дітей – два сини та донька – Принц-Майкл, Принц-Майкл II, Періс-Майкл. Джексон завжди був «одружений» з кар'єрою, зіркова донька Елвіса Преслі – Ліза Марі, перша дружина, змиритися з цим не змогла. Друга – фанатка Деббі Роу, добра медична сестра та відданий друг, який його розумів – це не про любов. Джексон хотів дітей без одруження, матуся наполягла, що вони мають бути закононароджені. Третій син народився від сурогатної матері, особистість якої невідома. У 2003-му нові звинувачення. До Джексона звернулися по допомогу хлопчині хворому на онкологію. Він допоміг, оселив юнака на його прохання та за згодою його батьків у своєму маєтку. Все було знову розіграно, немов по нотах. Як за дією чарівної палички з'явиться документальна стрічка Living with Michaеl Jackson британського журналіста Мартіна Башира. В ній ідеться саме про цього хлопчика в Neverland. Майкла попереджали про обережність, але він знову не міг повірити, що на його добро відповідатимуть шахрайською брехнею. «Мене звинувачують в тому, що я образив тих, кого більш за все ціную та люблю – дітей... Я переріжу себе вени, ніж ображу дитину», – цитувала Майкла невтішна матінка. Майклові було занадто боляче, що це в принципі могло статися з ним. Титул Короля поп-музики виявся важкою ношею, усвідомлення того, що ти не можеш жити як всі люди, доводило до відчаю. Він відчував себе обдуреним, його знову підвели люди, яким довірився. Джексон скаржився Кетрін, що життя його скінчилося та він більше нікому не вірить: «Навіщо вони так вчинили зі мною ...вони ж вб'ють мене». П'ятимісячний судовий процес. Поліція прокурори, мас-медіа – дух лінчування, справжнє цькування. І маріонетковий прокурор Снедан, готовий стати національним героєм за те, що знову збирався посадити до в'язниці невинного. Адвокат Майкла – Томас Месереро постійно надавав журналістам докази невинності співака, але журналісти навіть на думали про це розповідати, тримаючи скандальні рейтинги програм. Тільки пізніше весь цей медійний натовп зрозуміє, що його цинічно використовували в черговій брехливій виставі. Врешті-решт на суді було показано відео-спростування, зняте до того, як почався процес. У ньому родина хлопчика запевняла в форматі дифирамбів, як щиро та щедро їм допоміг Майкл. Будь-яка нормальна людина, знаючи, що такий запис існує, відмовиться звертатися до суду з обвинуваченням. Але не в цьому випадку колективного абсурдного судового шахрайства. Процес набував фіналу, здавалося весь світ завмер в очікуванні рішення в справі генія. День вироку до крає був сповнений переживаннями, невідомість лякала. Майкл схожий на мерця. За всіма пунктами присяжні оголошують – не винен. Джексон навіть не розумів, що сталося. Місяці приниження, численних обшуків, напруги, страху за рідних дітей. Адвокат Томас Месереро шепотів йому на вухо: «Ти вільна людина, вільна!». Майкл, здавалось, не чув, виснажений до дна. В його серці не було місця для переможної радості, настільки він був розчавлений. Королівська казка поступово добігала кінця, ігноруючи традицію добрих фіналів. 2009-го Джексон збирався дати серію концертів This Is It Tour у Лондоні. Майкл вважав, що підписує договір на десять виступів, а їх, завдяки спритним нечесним менеджерам, виявлялося пів сотні. 750 тисяч квитків розкуплено за чотири години. Відмінити нічого не можна. Виснажений Джексон поринає до підготовчого процесу. «А якщо ти невпевнений у собі, нічого доброго ніколи не вийде. Адже якщо ти в себе не віриш, хто ж повірить?». «Будь сильним, впевненим і ніхто не завдасть тобі болю. Найсильніший біль людина завдає собі сама...». «Будь найкращим у тому, що ти робиш. Дізнайся про свій вид діяльності більше, ніж будь-хто з тих, що живуть. Використовуй інструменти для подачі себе – чи це книги, чи підлога, щоб танцювати, чи вода, щоб плавати. Де б це не було – це твоє. Це те, що я завжди намагаюся пам'ятати». «Брехня бігає спринти, але правда бігає марафони». «Відчувати підтримку шанувальників це так приємно. Я ніколи не сприймав їхню любов, як щось зрозуміле. Я не гордий і не вважаю себе кращим, ніж, скажімо, сусід по ранчо. Бути любим чудове почуття. Вся моя творчість заради цього». «У тебе може бути найбільший у світі талант, але якщо не готуватимешся і не працюватимеш за планом, все піде прахом». «...все, що я хочу – це приносити людям радість і любов!». «В будинку, повному людей, найлегше відчути себе самотнім». «Don't come back to the pack and be normal for the sake of blending in with others». «Діти не зраджували, не обманювали і не підводили мене. А дорослі – підводили. Дорослі і весь світ підвели...». «Діти показали мені своїми посмішками божественне начало в кожній людині. Їхня природна мудрість вказує нам шлях до вірних рішень, що зберігаються в наших серцях і чекають, коли ми знайдемо їх». «Для чого справді потрібна сміливість, так це для щирості». «Дуже важливо ставити собі мету. Тоді ти знаєш, чого прагнеш і яким чином хочеш цього досягти. Якщо ж ти собі не ставиш мети, то ніколи і не знатимеш, досяг ти позначки або ні». «Земля, яку ми все поділяємо, не просто скеля, що летить крізь космос, але жива, дбайлива істота. Вона піклується про нас; вона заслуговує нашої турботи у відповідь». «Зрештою, найважливіше – бути чесним із собою і своїми коханими і багато працювати. Того, що є зараз, завтра не буде. Дерзай. Борись. Удосконалюй і культивуй свій талант». «I’ve always believed that the real measure of celebrity success is not just how famous he becomes, but what he does with that fame and fortune». «I respect the secrets and magic of nature. That's why it makes me so angry when I see these things that are happening, that every second, I hear, the size of a football field is torn down in the Amazon. I mean, that kind of stuff really bothers me. That's why I write these kinds of songs, you know. It gives some sense of awareness and awakening and hope to people. I love the Planet, I love the trees. I have this thing for trees - the colors and changing of leaves. I love it. I respect those kind of things. I really feel that nature is trying so hard to compensate for man's mismanagement of the planet. Because the planet is sick, like a fever. If we don't fix it now, it's at the point of no return. This is our last chance to fix this problem that we have, where it's like a runway train. And the times has come, This Is It. People are always saying,'They'll take care of it. The government'll--Don't worry, they'll--' 'They' who? It starts with us. It's us. Or else it'll never be done… We have four years to get it right. After that it would be irreversible. Let's take care of the planet». «Коли тисячі фанатів кричать, вітаючи тебе, освідчуючи в любові – при цьому всередині тебе щось стискується від самотності…». «Коли я думаю про сміливість, я думаю про Боягузливого Лева з "Чарівника країни Оз".Він завжди втікав від небезпеки. Він часто плакав і трясся від страху. Але він поділяв свої справжні почуття з тими, кого любив, навіть якщо не міг пишатися тим, що відчував». «Колись я розмістив багато манекенів у своїй кімнаті, і вони все ще там, тому що я був дуже самотній, болісно самотній. Ви собі цього навіть не уявляєте. Я ходив вулицями у пошуках людей, з якими можна поговорити. Я говорю про висоту кар'єри... Я підійшов би до них, до незнайомців, і сказав би: "Ви будете моїми друзями?" Вони б сказали: «Боже мій, Майкле Джексон!», але це не те, чого я хотів би». «Людям здається, що вони мене знають, а мені здається – ні». «Людина хоче доторкнутися до істини і зуміти зрозуміти її так, щоб можна було використовувати свої почуття і відчуття, чи то відчай, або радість, таким чином, щоб надати нового сенсу людського життя і торкнутися своїм знанням інших людей». «Людські знання складаються не лише з бібліотек пергаменту та чорнила – вони також складаються з томів знань, написаних на людському серці, висічених на людській душі та вигравіруваних на людській психіці». «Моя хода не місячна, просто в місяця – моя!». «Мені подобається багато з r'n'b музики, але я не люблю, як вони танцюють. Це більше схоже на аеробіку». «Мені подобається історія Людини-слона, вона багато в чому схожа на мою. Коли я думаю про неї, то часто плачу, тому що бачу себе в цій історії. Але ні, я ніколи не хотів купити її скелет, це чергова дурна вигадка». «Надія – це таке гарне слово, але часто воно здається дуже тендітним. Життя, як і раніше, без потреби ранить і руйнує». «Не зрадить той, хто знає, наскільки це боляче». «Не судіть людину, доки не поговорите з нею особисто, бо все що ви чуєте – чутки». «Не важливо скільки тобі років, але, якщо ти маєш дар і в чомусь розумієшся, до тебе повинні прислухатися». «Nothing can stop you when you put your mind to it.» «Після того, як на 25-річчі Motown я вперше показав "місячну ходу", я довго плакав за лаштунками, мені здавалося, що я все зробив погано. Але після концерту, по дорозі до машини я зустрів 12-річного єврейського хлопчика і він сказав, – "Це було неймовірно! Де ти навчився?" Тоді я вперше відчув, що зробив хорошу роботу, бо діти ніколи не брешуть"». «Світ, в якому ми живемо, є танець творця. Танцюристи приходять і йдуть митттєво, але танець продовжує жити. Я продовжую танцювати ... і танцювати ... і танцювати, адже існує тільки ... танець.». « «Ти можеш молитися ангелам, і вони почують, але кращий спосіб викликати їх, сказали мені, це сміх. Ангели відгукуються на радість, тому що це те, з чого вони зроблені». «The record companies really do conspire against the artists. They steal. They cheat. They do whatever they can, especially the black artists.… Sony's Tommy Mottola is the president of the record division. He is mean. He is a racist, and he's very, very, very devilish». «You ain't seen nothing yet, the best is yet to come». «У світі, повному ненависті, треба вміти сподіватися. У світі, повному зла, потрібно вміти прощати. У світі, повному відчаю, потрібно вміти мріяти. У світі, повному сумнівів, потрібно вміти вірити. Допоки любов в моєму серці, вона повсюди». «У моїй душі, у моєму серці я – Пітер Пен!». «Успіх викликає заздрість. Це ранить, коли тебе не розуміють. І незалежно від того, як би ти не намагався домогтися розуміння, все одно знайдуться ті, хто буде тебе засуджувати». «Що робить зірка, перестаючи світити, – питаю я себе. – Мабуть, помирає.– О, ні, – каже голос у моїй голові. – Зірка не може померти. Вона стає посмішкою і розчиняється в космічній музиці, в танці життя». «Чому б просто не сказати людям, що я прибулець з Марса. Скажи їм, що я їм живих курчат і танцюю вуду опівночі. Вони повірять усьому, що ви скажете, тому що ви репортер. Але якби я, Майкл Джексон, сказав їм: "Я прибулець з Марса, я їм живих", сказали б: "О боже, цей Майкл Джексон ненормальний. Не можна вірити нічому, що він говорить"». «How does it feel,when you're alone and you're cold inside?» «When I take on a project, I really put my soul into it. I'd die for it. That's how I am». «Yeah, I think James Brown is a genius you know, when he's with the Famous Flames, unbelievable. I used to watch him on television and I used to get angry at the cameraman because whenever he would really start to dance they would be on a close-up so I couldn't see his feet. I'd shout "show him show him", so I could watch and learn». «Your curiosity is your greatest gift. Use it to expand your scope. Ordinary people won't understand your insatiable thirst for excellence. They won't bother to keep striving because it's too onerous, too difficult».«You've got to study all the greats. You've got to learn what made them successful and what made them unsuccessful». «Я люблю тварин за їхню природну чистоту та щирість. Вони не судять тебе, не міркують, вони просто хочуть бути твоїми друзями, або, принаймні, не приховують своїх намірів». «Я ніколи не використовую нецензурну лексику у своїх піснях. Мені здається треба поважніше ставитися до дорослого покоління. Якщо я зроблю таку пісню, і в залі виявиться доросла жінка, то почуватимуся винним». «Моллі Мелдрам запитує Майкла Джексона:– Які принципи ти сповідуєш, перебуваючи на вершині?– Напевно, скромність, віру в себе і щиру любов до світу. Я дійсно намагаюся допомогти людям через пісні і любов до музики, танців, тому що я насправді люблю людей дуже сильно». «Я досі захоплений видом хмар і заходом сонця. Я завжди загадую бажання, коли бачу веселку або падаючу зірку. Я бачив метеоритний дощ. Світ сповнений чудес». «Якщо ти приходиш у цей світ, впевнений, що тебе люблять, і йдеш впевнений у тому ж, все, що трапиться в проміжку, не так важливо». «Якщо подумати, скільки би вам було років, якби ви не знали свого точного віку?». «Я такий же, як всі. Поріжусь – і піде кров». «Я завжди хотів створювати музику, яка впливатиме на наступні покоління і надихатиме їх. Ну, насправді, кому цікаво бути смертним?». Я вперше побачив посмішку Принца (син – пр. авт.) і з нами був мій маленький кузен, він видавав якісь звуки і посміхався, і це було настільки хвилююче – побачити, як син усміхається. Його тільки привезли з пологового будинку, йому було всього два дні. У мене очі наповнилися сльозами, це було так зворушливо, тому що він реагував, і між ними двома встановився контакт. Це було чудово. Я люблю це. О, Господи, як я люблю сміятися!». «Я чорний американець. Я пишаюся своєю расою. Я пишаюся тим, хто я є». «Я раб ритму. Я, як палітра. Я танцюю так, як відчуваю цієї секунди. Якщо ти починаєш розмірковувати, то все, ти – труп. Виступати – це не про розум, це про почуття». «Якщо більшість людей вважає щось неправильним, це не обов'язково так». «Я ніколи не буваю до кінця задоволений чимось. Я перфекціоніст, це частина мене, я навіть..., намагаюся не дивитися на себе в дзеркало». «Якщо всі мешканці Голлівуду, які робили собі пластичні операції, покинуть місто, то там нікого не залишиться». «Я люблю бути активним, люблю творчість, я постійно зайнятий різними піснями, різними ідеями, я шукаю те, що буде цікаво в майбутньому, звук завтрашнього дня. Музика постійно змінюється, хвилина за хвилиною, і дуже важливо не стати "старим капелюхом"». «Я досі не впевнений, чи знаю я щось напевно». «Я не можу просто пройтися вулицею, сходити в Діснейленд, погуляти в парку, тому що відразу навколо мене збираються натовпи. Тому я вирішив створити Neverland – свій власний світ, прихований воротами. Все, що я люблю і все, що мені подобається, знаходиться там». «Я шукатиму свою зірку, доки не знайду її. Вона схована в ящику невинності, загорнута в шарф подиву». «Якщо ви хочете зробити світ кращим, подивіться на себе і змініть його». Фото: https://www.pinterest.com/pin/22869910593497524/https://www.pinterest.com/pin/beautiful-smiles--227924431130474325/ https://www.pinterest.com/pin/41447259075026411/ https://www.nytimes.com/2024/06/28/arts/michael-jackson-debt.html https://www.pinterest.com/pin/32580797303169862/ https://ru.pinterest.com/pin/1015702522221549252/ https://www.pinterest.com/pin/114138171801228719/ https://www.spiegel.de/fotostrecke/taenzer-auf-der-weltbuehne-die-groessten-konzerte-fotostrecke-43806.html https://www.pinterest.com/pin/face-modeling--31314159901661839/ Джерела: Грант, Эдриан. Майкл Джексон. Иллюстрированная биография / Э. Грант.– СПб.: Амфора, 2010.– 280 с. Шеремин, Л. Майкл Джексон. Мистика жизни и тайна смерти / Л. Шеремин, А. Вернер, Е. Ищенко.– М.: Эксмо, 2010.– 411, [3] с.: фот. цв.– (Раскрытые тайны). *** https://www.biography.com/musicians/michael-jackson https://variety.com/2022/music/news/michael-jackson-removed-streaming-services-1235310184/ Замовити літературу можна за посиланням Дивіться більше матеріалів: https://www.libr.dp.ua/punktyr_bibl.html |













