Освітянам на замітку

Цікаво знати


Матеріали за темами:
 
                                        Це варто почути, або побачити.

20 постатей від «Накипіло» // Сучасна школа України .- 2019 .- № 9 .- С. 6-13

    Команда EdCamp Ukraine (Спільнота відповідального вчительства) бачить свою місію в організації платформи для підтримки практикуючих і майбутніх педагогів у підвищенні кваліфікації впродовж життя.

    Дізнайтеся більше про цінність пропозиції, підвалини діяльності, підхід, результат і вплив діяльності нашої організації.
   Один із найкрутіших ефектів EdCamp Ukraine —ми зібрали для вас 20 найкрутіших експертів, яких варто почути та побачити. Це працює так: талановита команда «Накипіло» цього року зібрала гіперзахоплених людей. 3 ідеями покращення освітнього простору і записала їх на відео. Що цікаво, це не лише українці й українки, а й експерти з різних країн світу, і їх конче треба почути! Просто дивіться відео ( відскануйте QR код в журналі) і ви отримаєте безліч задоволення, фахової підтримки та натхнення, які не купити ні за які скарби світу.
1. Чи можна при здоровому харчуванні їсти круасани? Можна. А жирне м'ясо? Теж можна. Шеф-кухар і автор «Збірника нових рецептур для шкільних їдалень» Євген Клопотенко впевнений: у сучасних дітей викривлене уявлення про здорову їжу. До того ж сховані батьками вдома цукерки та чіпси не допомагають позбутися залежності від них.
2. Віртуальна і доповнена реальність можуть допомогти дітям надолужити знання у разі тривалої відсутності у школі. Дослідницька лабораторія POKE Digilab при фінському коледжі наразі займається VR-проєктом, який дозволить школярам навчатися у лікарнях. Що потрібно, щоб така ідея запрацювала в Україні?
3. Співак і музикант Тарас Тополя взаємодіє з молоддю не лише як рок-зірка, а й як наставник. Активний волонтер Фонду ООН, він вважає, що дітям потрібно більше практики у школах. Так вони швидше підготуються до дорослого життя. Він за те, щоб показувати дітям технологічні процеси сучасних виробництв.
4. Завдяки соціальному проекту «Право на освіту» сотні тяжкохворих учнів і учениць офіційно можуть навчатися в імпровізованих класах у лікарнях чи прямо у палаті біля ліжка. Таке рішення прийняли Міністерство освіти і науки та Міністерство охорони здоров'я наприкінці 2018 року. Чого вартував волонтерам запуск державної системи у цьому питанні й як розвиватиметься ініціатива надалі — розказує його засновниця, телеведуча Наталія Мосейчук.
5. У 2018 році журналістка Уляна Скицька презентувала книжку «Наші на карті світу» — про відомих за кордоном людей з українським корінням. Авторка говорить, що біографії та історії професійного шляху вчителі вже використовують на уроках. Чого ж можуть навчитись діти?
6.  У Фінляндії вчительство робить усе задля того, аби дитині не знадобилися додаткові заняття після уроків. В Україні ж репетиторство досі вважається дієвим способом покращення оцінок і підготовки до іспитів. Фінський учитель історії Арне Верхеґен пояснив, чому це хибний шлях. Також Арне розказав про свій проект «EduFuture» — навчальні візити до фінської системи освіти.
7. Уявіть клас, в якому діти самостійно вирішують, як їм опанувати новий матеріал і скільки для цього виконати домашніх завдань. Важко? У Нідерландах це стало реальністю. Тренерка освітньої методики EduSkrum Карін Ківейт розповіла, як сформувати успішну учнівську команду, націлену на результат, і навчити дітей брати на себе відповідальність за освітній процес.
8. Як побудувати діалог на рівні класу, громади та навіть між націями? Саме цим займається Джо Мелон у програмі Generation Global. На її погляд, навичками XXI століття є емпатія, критичне мислення, відкритість світу, неупередженість — і надавати їх потрібно саме у школі. Також Джо розповіла, як побудована інклюзія у школах Великої Британії та як підготувати педагога до появи дитини з інвалідністю в класі.
9. Тільки уявіть: 36% українських дітей страждають на посттравматичний синдром. Таких висновків дійшла директорка американського Інституту травми Елейн Міллер-Керес. Експертка вважає, що в умовах війни вчительство має звертати увагу на емоційний стан учнівства. Він безпосередньо пов'язаний із успішністю в навчанні.
10. Науковці в Україні отримують не надто багато, а образ радянського вченого-дивака й досі відбиває в українських дітей бажання займатися наукою. Тож, що з цим можна зробити? Джованні Порчеллана впевнений — люди, які цікавляться наукою, люблять ставити питання та вміють критично мислити, а зміни в цьому напрямі починаються саме з класної кімнати…
        Детальніше на сторінках журналу «Сучасна школа України».