Меркулова Єлізавета  

Рух без правил

//Юридична газета. - 2021. - №18. - С.13, 24  ( 28.09.2021 )

Проблематика випливає з невизначеного статусу самокатів, адже їх можна віднести відразу до декількох груп учасників дорожнього руху.

Самокат — це транспортний засіб, адже він призначений для перевезення людей та містить для цього спеціальне обладнання. Відповідно до Правил, цей технічний прилад належить до двоколісних транспортних засобів з електричним двигуном потужністю менше 4 кВт, адже найчастіше містить близько 300 Вт (0,3 кВт). Цей факт спричинює застосування до засобу терміну «мопед». Водночас самокат не є механічним транспортним засобом, оскільки у такому випадку потужність двигуна має бути більша за 3 кВт. Це унеможливлює застосування до руху зазначених засобів положень, які застосовуються для водіїв, та усуває вимогу щодо необхідності відкриття категорії А1 для самокатників.

Невизначеність погіршує ще й те, що до пішоходів прирівнюються також особи, які рухаються за допомогою мопедів, що зовсім не допомагає з визначенням їх статусу. При цьому юридично ототожнювати велосипед та самокат буде помилкою, адже перший приводиться в рух мускульною силою людини, а другий — за допомогою двигуна.

Таким чином, маємо транспортний засіб, на який не потрібне водійське посвідчення, та який прирівнюється до пішохода. З повним текстом можна ознайомитись у відділі періодики за адресою : пр. Д. Яворницького,18, а також на сайті газети:  

https://yur-gazeta.com/publications/practice/transportne-pravo/ruh-bez-pravil-yak-v-ukrayini-regulyuyut-peresuvannya-na-elektrosamokatah.html