Відновлення першого запису про роботу

//Профспілкові вісті. - №27. – 2016. – С.12  ( 10.07.2016 )

Під час пожежі в офісі мій чоловік втратив трудову книжку. Наразі для оформлення пенсії потрібен перший запис про роботу. Де його можна взяти, адже організації, де чоловік розпочинав працювати, вже давно немає?
Відповідно до статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа (підприємство чи установа) може припинитися (зникнути) двома способами:
1. Реорганізацією (злиття, приєднання, поділ, перетворення).
В такому випадку її обов’язки переходять до правонаступників.
2. Ліквідацією.
Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою наказом Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту України № 58 від 29.07.1993, передбачено, що за заявою особи, яка загубила трудову книжку, власник (роботодавець) зобов’язаний видати їй іншу з написом «Дублікат» у правому верхньому кутку першої сторінки (п. 5.1 Інструкції).
Якщо підприємство (організацію), де особа працювала, реорганізовано, вона може звернутися з відповідною заявою до правонаступника цього підприємства (організації) або вищої організації (за наявності). Якщо підприємство (організація), де він працював, ліквідовано, працівник може звернутися до відповідного трудового архіву (облархіву, держархіву м. Києва), до якого передаються документи юридичних осіб у разі їх припинення (ліквідації).
Працівнику також варто звернутися до Пенсійного фонду, де зберігаються дані про нарахування на отриману ним заробітну плату. Це може стати в пригоді, якщо факт підтвердження робочого стажу необхідно буде встановлювати в суді (за умови відсутності відповідних даних в архіві).
Текст смотри также в отделе периодики по адресу: пр. Д. Яворницкого, 18 и на сайте газеты: http://www.psv.org.ua/arts/Yurist/view-3237.html