Філатов Борис  Ми маємо обирати нові шляхи
// День(укр). - 2017. -№ 18/19. - С. 4-5  ( 03.02.2017 )

— Зараз багато людей лають владу — не шкодуєте, що стали міським головою?
— Відповідаю одразу — ні, не шкодую. Робота дуже цікава, але важка й пов’язана з великим емоційним напруженням. Постійне перебування в міськраді, відрядження, виїзди. Хоча така робота дає великі можливості для самореалізації. Тут слід бути фахівцем у всьому, починаючи з кадрової політики й закінчуючи міським господарством. Потрібні професійні знання, й щодня для себе щось нове відкриваєш у такому величезному місті. І не лише в господарстві, а й у людях зокрема. Тому вважаю, що це вершина моєї професійної кар’єри. Я багато ким був — і журналістом, і адвокатом, і підприємцем працював в облдержадміністрації, й народним депутатом, але тут, звісно, треба бути універсалом.
А з приводу того, що лають владу — проблема, в першу чергу, полягає в тому, що в умовах війни, економічної кризи, зубожіння, невизначеного майбутнього люди владою незадоволені. А мер — людина, яка владу втілює. При цьому в місцевого самоврядування свої завдання й звинувачувати мене в тому, що високі тарифи на комунальні платежі, — не можна. Адже не ми ці тарифи встановлюємо, і є об’єктивні життєві реалії. У той же час, за соцопитуваннями, сьогоднішній рейтинг у мене десь 49%. Вважаю, що це досить висока підтримка. Люди бачать, що влада змінюється, вона стає відкритішою, запускаються великі інфраструктурні проекти, наприклад добудова метро. Та просто вперше за багато років у місті чистять дороги й можна нормально пересуватися, хоча зима цього року сніжна.
«2017-й — ЦЕ РІК ТРАНСПОРТУ»
— Які напрямки роботи вважаєте пріоритетними цього року?
— Ми вже оголосили, що 2017 рік — це рік транспорту. У місті, на догоду приватним перевізникам, муніципальний електротранспорт був фактично знищений. Людей возять на так званих «скотовозках». Хоча пересувний склад зараз трохи покращав. Але у перевізників є певна картельна змова — користуючись рішенням попередньої влади, вони підняли ціну на перевезення. Нам удалося цю ситуацію мінімізувати, але не так, як хотілося б. Проте ми є заручниками — я маю на увазі і мерію, і городян. У нас і так багато воєн, пов’язаних зі зсесенням незаконних МАФів, бігбордів, йде боротьба з нелегальними парковками. Тому відкривати черговий фронт було б неправильно — довелося домовлятися. Але я все одно схиляюся до того, що ці питання не вирішити адміністративними або судовими методами, закручуванням гайок. Усе одно треба знаходити компенсаційні механізми. І якщо ми хочемо навести лад, то однозначно треба розвивати електротранспорт, перерозподіляти маршрути. Це серйозна логістична програма, пов’язана з низкою кроків. Перше, купівля рухомого складу. Минулого року ми придбали 13 нових білоруських тролейбусів. Нинішнього року ми плануємо купити десь 50 тролейбусів, причому ведемо переговори про придбання в лізинг, фактично на умовах кредиту. Крім того, ми ремонтуємо пересувний склад — тролейбуси й трамваї, щоб не соромно було зайти у вагон. Але пересувний склад не вирішує всіх питань. Ми збираємося ремонтувати колії, переїзди, вирівнювати рейки.
І, нарешті, транспортна реформа передбачає зміну самої маршрутної сітки. Провели вивчення пасажиропотоків, залучали навіть дані мобільних операторів. Ми у кілька етапів змінюватимемо всю схему, прибиратимемо «задвоєння» маршрутів. Приватні перевізники дуже нервують, побоюються, що від їхніх послуг ми можемо відмовитися. Це серйозна проблема, й вона вимагала залучення фахівців Вінницької мерії, які стали моїми радниками. Цього року на розв’язання транспортної проблеми ми виділяємо рекордну цифру — близько 770 млн гривень.
 
ФОТО НАДАНО ПРЕС-СЛУЖБОЮ ДНІПРОВСЬКОГО МІСЬКОГО ГОЛОВИ
Але в цілому пріоритетів багато. Наприклад, капітальний ремонт 10-12 шкіл-тисячників, де вчиться багато дітей. У кожній з них будуть відремонтовані дахи, замінять вікна й двері, облаштують прилеглу територію, посадять дерева. Ми підрахували, що за найближче п’ятиліття ремонт шкіл дозволить заощадити на комунальних платежах з урахуванням використання енергозбережних технологій близько 40 млн гривень.
Крім того, у нас заготовлені проекти на реконструкцію 57 вулиць. Це не просто зміна дорожнього покриття й тротуарів, а й облаштування безбар’єрного середовища, що полегшить життя людей з особливими потребами. Ми хочемо помістити під землю сміттєві баки й купити спеціальні сміттєвози, які діставатимуть ці баки спеціальним маніпулятором. Збираємося купувати для прибирання тротуарів відповідну техніку.
Місто в украй запущеному стані, й, природно, надходить величезна кількість нарікань звідусіль, але є й позитивні зміни. Ми відновлюємо вуличне освітлення там, де його не було десятиліттями. Плануємо цього року зробити підсвічування мостів із застосуванням світлодіодів. І ще плануємо відремонтувати фасади як мінімум 10-15 історичних будівель. Поступально йтимемо вперед і концентруватимемо фінансові ресурси у певних напрямках.
«ЗАОЩАДЖЕНЕ — ЦЕ ЗАРОБЛЕНЕ»
— Чи достатньо коштів у міському бюджеті для реалізації цих планів?
— Щодо коштів — є питання. Цього року через об’єктивні причини, починаючи з підвищення мінімальної зарплати до 3200 гривень і закінчуючи тим, що на нас уряд спустив оплату комунальних платежів скрізь і всюди, бюджет розвитку скоротився. Тобто рік 2017-й не буде таким «жирним», як 2016-й. Це, звісно, проблема, хоча не така, як в інших територіальних  З повним текстом можна ознайомитись у відділі періодики за адресою : пр. Д. Яворницького,18, а також в інтернеті: http://dniprograd.org/2017/02/03/boris-filatov-mi-maemo-obirati-novi-shlyakhi_53672