Козинець Олександр  Форум корекційників
// Освіта. - 2016. -№ 48/50. - С. 4  ( 07.12.2016 )

Близько 500 учасників, серед яких — представники Міністерства освіти і науки України, органів управління освіти, науково-методичних установ, керівники та педагогічні працівники спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, експерти та фахівці з освіти та реабілітації, науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів, студенти, аспіранти, представники громадських організацій та батьки дітей з інвалідністю з усіх куточків України взяли участь у З'їзді. Захід був проведений відповідно до плану роботи Міністерства освіти і науки України на 2016 рік з ініціативи факультету корекційної педагогіки та психології НПУ імені М. П. Драгоманова. У своїх зверненнях до присутніх, підкреслюючи величезну роль корекційних педагогів на сучасному етапі реформування української освіти, зокрема впровадження прогресивних ідей інклюзивного та інтегрованого навчання дітей, які потребують особливої кваліфікованої психолого-педагогічної допомоги дпя поліпшення ускладнених процесів розвитку та соціалізації, а також констатуючи міжнародний авторитет української науки та практики в цій галузі, учасників З'їзду вітали: Голова Благодійного фонду Петра Порошенка Марина Порошенко; Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич; народний депутат України, Голова Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України Олександр Співаковський; перший заступник голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації Олег Кужман; декан факультету корекційної педагогіки та психології НПУ імені М.П. Драгоманова, Президент ВГО "Українська асоціація корекційних педагогів", академік Віктор Синьов. У перший день роботи З'їзду на пленарному засіданні таза круглим столом обговорювалися актуальні питання соціалізації дітей з особливими освітніми потребами, стратегічні підходи щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими потребами, важливість та доступність їхньої соціалізації, запровадження та подальшого розвитку інклюзивного навчання в Україні, інноваційні технологи комплексної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, роль сім'ї' в процесі освітньої інтеграції дитини, підготовка та перепідготовка кадрів до роботи в умовах інклюзії тощо. З величезною увагою були заслухані доповіді дійсного члена Національної академії педагогічних наук України, декана ФКПП НПУ імені М. П. Драгоманова Віктора Синьова про акутальність запровадження інклюзивного й інтегрованого навчання та важливість збереження спеціальних закладів освіти;начальника відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Тетяни Симоненко про освітню політику МОН щодо дітей з особливими потребами; віце-президента ВГО "Українська асоціація корекційних педагогів України" Андрія Шевцова про ортопсихологічну корекцію як інструмент соціалізації дітей з особливими освітніми потребами; доктора психологічних наук, професора, завідувача кафедри сурдопедагогіки ФКПП НПУ імені М.П. Драгоманова, Людмили Фомічової про особистість в навчанні, вихованні та розвитку в сучасних освітніх умовах соціалізації глухих та слабочуючих дітей; доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка Світлани Миронової про реалії та перспективи забезпечення інклюзивної освіти різними фахівцями; директора комунального спеціального загальноосвітнього навчально-реабілітаційного закладу "Дніпропетровський обласний методичний психолого-медико-педагогічний центр" Світлану Васильковську про подолання стереотипів у справі запровадження інклюзивного навчання; доктора психологічних наук, професора кафедри психокорекційної педагогіки ФКПП НПУ імені М.П. Драгоманова Діну Шульженко про корекцію інтелекту як психологічний чинник освітньої інтеграції аутичних дітей; доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри спеціальної освіти і соціальної роботи Полтавського національного університету імені В. Г. Короленка Наталю Пахомову щодо інтегративної підготовки фахівця до роботи в умовах інклюзії; доктора юридичних наук, доцента, юриста Фонду Порошенка Лесю Миськів про розвиток інклюзивного освітнього середовища у Запорізькій області та інші. Другий день роботи З'їзду відбувався у спеціальних закладах освіти — навчально-реабілітаційних центрах м. Дніпра та Дніпропетровської області, де паралельно працювало шість секцій з питань запровадження інноваційних технологій у навчально-реабілітаційному процесі для дітей з порушеннями слуху, зору, розумового розвитку, розладами спектра аутизму, з порушеннями опорно-рухового апарату та тяжкими порушеннями мовлення, а також проходили майстер-класи за різними напрямками роботи з дітьми, які мають різні психофізичні порушення. Роботу З'їзду завершено прийняттям резолюції, в якій звернена увага на конкретні заходи щодо організаційно-правового, науково-методичного, кадрового, економічного забезпечення освіти осіб з особливими потребами у різних формах надання їм психолого-педагогічної корекційної та реабілітаційної допомоги, перш за все, технологіями інклюзивного навчання. З повним текстом можна ознайомитись у відділі періодики за адресою : пр. Д. Яворницького,18.