Рибальченко Володимир  Болівар не витримає двох: Дніпропетровські депутати вимагають від керівництва країни перегляду міжбюджетних відносин
//Голос України. - 2015. -№ 34. - C.4  ( 25.02.2015 )

Реформа міжбюджетних відносин, викладена в держбюджеті, змінах у Бюджетний і Податковий кодекси України, завдає непоправного удару, наслідки якого місцеве самоврядування відчуватиме ще тривалий час, — йдеться у зверненні. — Буде загублена соціальна сфера, погіршиться рівень медичного обслуговування, освіти, виховання дітей, екології в усіх без винятку регіонах України. Соцвидатки скоротили втричі Головними причинами проблеми облрада вважає те, що в той час як Бюджетний кодекс передбачає передачу місцевим бюджетам ресурсу на виконання державних конституційних прав з утримання установ освіти й охорони здоров'я через субвенції — обсяги зазначених субвенцій, затверджених Законом України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», не покривають у повному обсязі поточні витрати, у тому числі со­ціально захищені. Виділеного з Держбюджету ресурсу недостатньо навіть порівняно з уточненим планом 2014 року.

Так, обсяг медичної субвенції, передбаченої держбюджетом на утри­мання спеціалізованої медсанчастини № 9 у Жовтих Водах, менше уточненого плану на 2014 рік майже вдвічі. У Павлограді обсяг дер- жбюджетних видатків на утримання всіх установ охорони здоров'я знижено втричі— до 16,2 мільйона гривень. Загалом недостатність ресурсу з медичної субвенції становить 802,5 млн. гривень і з освітньої — 390 мільйонів. На такі суми депутати і пропонують збільшити держфінансування ціх галузей.

У документі зазначено, що в умовах прове­дення медреформи із січня 2012 року видатки на охорону здоров'я щоріч­но включали цільові кошти (понад 130 мільйонів гривень) для урахування екологічних особливостей регіонів. За рахунок цих коштів область закуповувала найнеобхідніше медичне обладнання, зокрема устаткування для радіологіч­ного відділення Дніпропетровського клінічного онкологічного центру, що дало можливість виявляти й лікувати захворювання на ранній стадії. У новому Бюджетному кодексі застосування такого екологічного коефіцієнта при розподілі обсягів медичної субвенції не передбачено — тим часом як за індексом екологічного виміру регіон займає останнє, 27- ме, місце серед усіх областей України.

 Згідно із внесеними до Бюджетного кодексу змінами, екологічний податок зараховується до прибутків загального фонду місцевих бюджетів і в такий спосіб втрачає цільове призначення. У зв'язку з обмеженістю ресурсу загального фонду місцевих бюджетів — виконання соціально захищених статей — кошти, що надходять за заб­руднення природного середовища як екологічний податок, фактично не будуть спрямовані на заходи з виконання вкрай необхідних екологічних програм. — Враховуючи викладене, пропонуємо зберегти цільовий напрям використання екологічного податку та включити його до складу доходів спеціального фонду місцевих бюджетів, — зазначено у зверненні.

 С полным текстом  публикации можно ознакомиться в отделе периодики Областной библиотеки по адресу: Днепропетровск, пр. К. Маркса, 18