Економіка   Економіка підприємства    Історія економіки    Логістика    Страхування    Цінні папери    Корпоративне управління АудитБухгалтерський облікВинахідництвоЕкологіяЕтика. ЕстетикаІнтелектуальна власністьІсторія   Всесвітня історія    Історія України Культурологія   Культура, мистецтво, суспільство    Культурне співробітництво    Менеджмент в галузі культури    Оперне, балетне мистецтво України    Сучасна українська музика    Українська книга    Українське кіно МаркетингМенеджмент   Контроль і ревізія    Корпоративне управління МистецтвоМовознавствоОподаткуванняПедагогікаПраво   Авторське право    Кримінально-процесуальне право    Адміністративне право    Господарче право    Екологічне право    Конституційне право    Кримінальне право    Криміналістика    Кримінологія    Митне право    Міжнародне право    Правоохоронна діяльність    Сімейне право    Соціальне право    Фінансове право    Цивільне право    Цивільне процесуальне право Політика   Державне управління ФінансиПсихологія   Психологія творчості    Організаційна психологія    Психологія конфлікта    Психологія особистості    Педагогічна психологія    Психологія спорту    Юридична психологія Сільське господарствоФілософія

Мистецтво


Література по темі:
 
75.03(477) (инвентарный номер Ф1556063)
Б 77


Бойчукізм. Проект "великого стилю" [Текст] = Boichukism. Project of the "Grandiose art style" / упоряд., ред. В. Клименко, текст Л. Соколюк, пер. з англ. О. Кравченко. - К. : Мистецький арсенал, 2018. - 245 с. : кольор. іл., фот. - Текс укр., англ. мовами. - ISBN 978-966-97778-0-5 

Бойчукізм –знакове явище в історії мистецтва ХХ століття, яке подарувало світові нове художнє бачення, абсолютно відмінне від попереднього досвіду технічно та ідейно. Темпера замість олії, колективна творчість замість індивідуальної, повернення до історичної спадщини замість її заперечення, синкретизм художньої форми замість реалістичного відтворення.
   Певною мірою бойчукізм став останньою спробою здійснити великий національний стиль в Україні. Його засновник Михайло Бойчук спроектував цілісну естетичну модель, яка відображала сутність тогочасної епохи.
Творчість М.Бойчука – сукупність парадоксів і суперечностей. Іконопис та авангардні пошуки, архаїзація та новаторство, відхід від міметичності в живописі та служіння соцреалізму – ось лише деякі з них. До цього можна додати монументалізм, який Бойчук мислив як мистецтво найбільш величне.
   Бойчук виростає з української традиції тією самою мірою, якою він завдячує традиції європейській, зокрема ар-нуво та авангарду. Що споріднює Бойчука з європейською традицією, з європейським авангардом? Яке місце посідає його творчість у контексті новаторських пошуків початку ХХ століття та в чому полягають його особливість, його унікальність? Ось низка питань, які потребують відповіді.